Instant Gaming EU
 
 

Horror spel Slitterhead zal "meerdere genres" overspannen, zegt maker

Horror spel Slitterhead zal "meerdere genres" overspannen, zegt maker

We deelden eerder al wat nieuws over een komend horrorgame Slitterhead van Silent Hill schepper Keiichiro Toyama en zijn nieuwe gamestudio, Bokeh. Nu hebben we een diepgaande blik op het spel van de hoofden van Bokeh, CEO Toyama, spelregisseur en CTO Junya Okura, en COO en producent Kazunobu Sato. Neem hier een kijkje (Engelse, Japanse, Russische, Spaanse en Portugese ondertitels zijn beschikbaar):

 

 

Genres tarten

De spelontwikkelaars haalden hun inspiratie vooral uit de vibe die ze van de stad Hong Kong kregen. Dit komt zeker naar voren in de spel trailer, die zich afspeelt in de claustrofobische steegjes en huurkazernes van een uitgestrekt stedelijk centrum dat sterk lijkt op Hong Kong. 

De andere bron van inspiratie is het spel, Forbidden Siren, waarin de speler verschillende personages kon besturen, waardoor ze meerdere gezichtspunten kregen. Het is niet duidelijk of Slitterhead dezelfde route zal nemen, maar het lijkt erop dat Bokeh in die richting neigt.

Toyama verklaart:

 

"The game doesn't fully enter the horror genre. It spans over multiple genres where horror is expressed. From there, I wanted to widen the player base who could access the game, including players who don't usually play horror games." 

“I wanted a game that could be enjoyed for its action, yet whose concept doesn't solely revolve around killing enemies. It conflicts the mind, making the players reluctant to enter certain fights. I want to achieve both action and drama with this game."

 

Dit is interessant, als je bedenkt dat de trailer tot nu toe overvloedige hoeveelheden verontrustende lichaamshorror heeft beloofd. Gevechtsmechanismen die deze ingewanden-verscheurende ervaring in evenwicht kunnen brengen moeten inderdaad op punt staan. Gezien het feit dat je gevechten kunt vermijden, zal het waarschijnlijk gaan om stealth, zoals bij Forbidden Siren en Amnesia: the Dark Descent. Maar in tegenstelling tot Amnesia verklaarde Toyama dat Slitterhead geen psychologische horror is: 

 

"I want someday to do something with some classic psychological horror themes like I did with Silent Hill. However, I'd rather do that when working with really limited resources, such as budget or having to focus on one individual. Right now, we have staff with the ability to work on action. I want to leverage their skills to go in another direction. Still, I also want to make something more personal someday."

 

 

Komt binnenkort

Slitterhead is nog in ontwikkeling, dus er is nog geen release window. Studio Bokeh merkte op dat ze een beetje krap in hun mankracht zitten, dus het is waarschijnlijk dat de updates traag zullen komen. We wachten echter met spanning op meer nieuws over hoe de gameplay zal zijn. Terwijl we wachten, kijk wel af en toe of er Slitterhead codes uit onze prijsvergelijker te vinden zijn. 

Ontvang de beste deals en kortingscodes voor gamers

Abonneer je op onze DLCompare-nieuwsbrief