Dragon Ball: Sparking! ZERO onthult nieuwe speltypen, splitscreen bevestigd

Dragon Ball: Sparking! ZERO onthult nieuwe speltypen, splitscreen bevestigd

Nu de releasedatum voor Dragon Ball: Sparking! ZERO nadert, wordt deze game een droom die uitkomt voor veel Dragon Ball-fans, die de erfenis van de Budokai Tenkaichi-serie voortzetten. De aankondiging van de releasedatum op Summer Fest is zojuist afgesloten, waarbij nieuwe functies in de verhaalmodus van Dragon Ball: Sparking! ZERO onthuld, maar fans met veel vragen achtergelaten.

Om deze vragen te beantwoorden, hebben Bandai Namco en Spike Chunsoft onlangs een nieuwe gameplayvideo uitgebracht voor Dragon Ball: Sparking! ZERO vrij, waarin de spelstanden worden geïntroduceerd, waaronder drie hoofdstanden:

  •     Episode Battle
  •     Aangepast gevecht
  •     Lokale multiplayergevechten

 

 

In Episode Battle ervaar je het perspectief van acht verschillende personages, waaronder Goku en Vegeta. In elke episode doorlopen spelers een inleidende cutscène en gaan dan meteen de strijd aan. Het aantal episodes en gevechten hangt af van het gekozen personage. Goku heeft de meeste episodes, van het verschijnen van Raditz tot het Tournament of Power. In bepaalde afleveringen, afhankelijk van de keuzes van de speler, kan het verhaal van het spel afwijken van de originele anime.

Daarna volgt Custom Battle, waarin spelers gevechten voeren in hun eigen aangepaste scenario's. In Custom Battle zijn er Bonus Battles, een speltype waarin spelers gevechten kunnen aangaan die door de ontwikkelaars zijn voorbereid, elk met verschillende winvoorwaarden en sommige met cutscènes tijdens het gevecht, wat zorgt voor een unieke ervaring in vergelijking met gewone gevechten. Spelers kunnen hun personages vrij kiezen en de cutscènes voor en na de gevechten aanpassen in de bewerkingsmodus. Deze aangepaste scenario's kunnen vervolgens online worden gedeeld zodat andere spelers ze ook kunnen beleven.

Tot slot is er Local Multiplayer Battling, de langverwachte split-screen modus. In dit speltype kunnen spelers echter alleen kiezen voor de 'Hyperbolic Time Chamber'-arena. Volgens Jun Furutani: "We wilden effecten laten zien zoals de wind die in het rond waait en het weer dat verandert, alleen maar door je Ki op te laden, en rotsen en gebouwen die dynamisch worden vernietigd door de kracht van het gevecht, en gebruik maken van de kracht van de nieuwste generatie consoles." Hij voegde eraan toe: "Met dat in gedachten was het moeilijk om lokale splitscreen multiplayer te implementeren met behoud van die kernelementen, dus hebben we dit spel ontwikkeld met online multiplayer en een offline singleplayer modus in gedachten." Deze modus op het laatste moment toevoegen, was het beste wat ze konden doen.

Hoewel de split-screen modus niet hetzelfde is als in Budokai Tenkaichi 3, werd deze beslissing door de ontwikkelaars genomen om een spetterende en spannende ervaring te behouden. Desondanks lijkt Dragon Ball: Sparking! ZERO zich in een goede positie met veel spannende functies om spelers betrokken te houden, en krijgt het positieve feedback van degenen die de demoversie van Dragon Ball: Sparking! ZERO.

Dragon Ball: Sparking! ZERO komt op 11 oktober uit voor PlayStation 5, Xbox Series en PC via Steam. Als je geïnteresseerd bent in dit spel, gebruik dan onze prijsvergelijker om de beste prijzen te vinden voor Dragon Ball: Sparking! ZERO.

  • Categorieën : Actie, Vechten en vechtkunst
  • Uitgever : BANDAI NAMCO Entertainment
  • Ontwikkelaar : Spike Chunsoft Co., Ltd.
  • Modus : Solo, Multiplayer
  • Verschijningsdatum : 10 oktober 2024
Ontvang de beste deals en kortingscodes voor gamers

Abonneer je op onze DLCompare-nieuwsbrief