Stel je voor dat je voor een keuze komt te staan waarbij goddelijke macht binnen handbereik ligt, maar de prijs een afdaling is naar totale, onvoorspelbare chaos - zou je dan toch de pil nemen? Dat is het opwindende risico-tegen-beloning dilemma dat centraal staat in de nieuwste actie-indie co-op game, S.E.M.I.—Side Effects May Include..., waarin jij en je zwakzinnige vrienden, spelend als patiënten in een sinistere kliniek, experimentele medicijnen moeten slikken om de superkrachten te krijgen die nodig zijn om te ontsnappen. Alleen gaan die krachten gepaard met willekeurige, hilarische en vaak catastrofale bijwerkingen die een eenvoudige ontsnapping veranderen in een slapstick razernij van ragdoll physics, oncontroleerbare mutaties en vriendelijk vuur.
Het belangrijkste mechanisme dat S.E.M.I. van een standaard ontsnappingsspel verheft tot een uitzinnige, uitzinnige ervaring is dat spelers, om enige kans te maken tegen de obstakels en bewakers van de kliniek, moeten vertrouwen op een constante voorraad experimentele medicijnen. Als je deze pillen inneemt, krijg je onmiddellijk een krachtige, tijdelijke gave (dit mechanisme is vergelijkbaar met SIDE EFFECT) - bijvoorbeeld supersnelheid, ongelooflijke kracht of de kracht om te vliegen - die essentieel is om door de willekeurige levels te navigeren. Het addertje onder het gras is echter dat elk gunstig effect onlosmakelijk verbonden is met een chaotisch, onvoorspelbaar neveneffect, waardoor het moment van bekrachtiging verandert in een tikkende tijdbom van absurditeit. Het ene moment zweef je over een veiligheidslaser en het volgende moment krijg je last van onbedaarlijk gelach, plotselinge gigantische afmetingen waardoor je in een deuropening vast komt te zitten of een onverklaarbare hechting aan het plafond, waardoor jij en je teamgenoten gedwongen worden om verwoede strategieën uit te stippelen om je nieuwe, zelf veroorzaakte medische chaos te omzeilen.
De aantrekkingskracht van S.E.M.I.—Side Effects May Include... zit hem in de coöperatieve multiplayer en chaotische superkrachten. Ontworpen voor 1 tot 4 online spelers, vereist het gedeelde ontsnappingsdoel teamwork, maar dit wordt constant uitgedaagd door het kernmechanisme: het consumeren van pillen voor tijdelijke vaardigheden (zoals vliegen) veroorzaakt onvoorspelbare bijwerkingen (zoals gigantisme of oncontroleerbaar lachen). Dit systeem, met effecten zoals het syndroom van Alice, zorgt voor hilarische, onvoorspelbare komedie in elke run. In combinatie met willekeurig gegenereerde levels - waardoor je de kaart niet uit je hoofd hoeft te leren en ter plekke een strategie moet bepalen - en een fysica-gebaseerde chaos-engine die een gedenkwaardige ragdoll-chaos creëert, staat de game garant voor een perfecte, lachvolle ervaring voor vrienden en familie.
Uiteindelijk is S.E.M.I.—Side Effects May Include... het perfecte recept voor quality time met familie en vrienden. De echte waarde ligt in de hilariteit en het creëren van gedeelde herinneringen; de onvoorspelbare neveneffecten veranderen chaotische mislukkingen in onmiddellijke, onvergetelijke inside jokes die je nog jaren zult navertellen. Deze absurditeit dwingt tot een hoge communicatie-eis en dwingt tot hectische, last-second strategieën waarbij elke overwinning of blunder een gedeelde, gedenkwaardige prestatie is. Dankzij de eenvoudige besturing en de lage instapdrempel kunnen zelfs casual gamers zich meteen op de actie storten en zich volledig richten op het beheersen van de glorieuze chaos in plaats van op complexe mechanieken. Als je op zoek bent naar een game waarin non-stop lachen en co-op absurditeit voorop staan, verzamel dan je bemanning en bereid je voor op een zeer onstabiele uitbraak! Als je een geweldige tijd wilt hebben met je dierbaren, bekijk dan zeker S .E.M.I.-Side Effects May Include... en koop de game voor de beste prijs met onze prijsvergelijkingstool.
Beste prijzen voor S.E.M.I. – Side Effects May Include...