Sucker Punch Productions onthult steeds meer over Ghost of Yōtei en onthult nieuwe details over de personages, wapens en PlayStation 5-functies. De game, een zelfstandig vervolg op Ghost of Tsushima, lijkt een van de meest ambitieuze samurai-avonturen tot nu toe te worden.
PlayStation heeft onlangs de officiële Ghost of Yōtei-website bijgewerkt met een eerste volledige blik op de vijanden van Atsu, die bekend staan als de Yōtei Six. Elke vijand heeft een eigen identiteit en rol in het verhaal, variërend van de sluwe Kitsune tot de wrede Oni, waardoor spelers een verscheidenheid aan gedenkwaardige ontmoetingen te wachten staat. Deze gedetailleerdheid benadrukt de intentie van Sucker Punch om niet alleen een uitgestrekte open wereld te creëren, maar ook een persoonlijke, karaktergedreven reis voor Atsu.
Wapens spelen een centrale rol in hoe spelers gevechten benaderen. In plaats van te vertrouwen op het standensysteem van Ghost of Tsushima, omarmt Ghost of Yōtei veelzijdigheid met een reeks mêlee- en afstandsopties. De katana, odachi, dual blades, yari en kusarigama bieden elk unieke voordelen, terwijl afstandsgereedschappen zoals bogen, matchlocks en kunai verschillende strategieën bieden in de strijd. Atsu kan haar technieken met deze wapens evolueren en zo een vechtstijl opbouwen die de voorkeuren van de speler weerspiegelt.
Naast de gevechten verlegt Sucker Punch de technische grenzen met de PlayStation 5-hardware. De game maakt volledig gebruik van Tempest 3D Audiotech voor meeslepende soundscapes, bliksemsnelle SSD-laadtijden en verbluffende visuele natuurgetrouwheid in omgevingen, van besneeuwde bergkammen tot velden vol bloemen. Er zijn ook speciale PS5-consoles en DualSense-controllers aangekondigd, hoewel de verkrijgbaarheid beperkt blijft tot de Slim- en Pro-modellen.
Deze updates bouwen voort op wat we al weten over de indrukwekkende omvang van de game. Creative director Jason Connell bevestigde onlangs dat de hoofdcampagne zo'n 25 uur zal duren en dat de volledige voltooiing bijna 60 uur zal bedragen, wat doet denken aan de omvang van Ghost of Tsushima. In combinatie met nieuwe systemen zoals aanwijzingenkaarten voor het volgen van missies en de lo-fi-geïnspireerde Watanabe Mode, belooft Ghost of Yōtei zowel breedte als innovatie.
Voor degenen die van plan zijn om er in te duiken als de Ghost of Yōtei op 2 oktober uitkomt, kun je onze prijsvergelijker gebruiken om de beste aanbieding voor Ghost of Yōtei te vinden, of Ghost of Tsushima opnieuw bekijken om je voor te bereiden op Atsu's aankomende reis.
Beste prijzen voor Ghost of Yōtei