Topwinkels
Mafia: The Old Country is een verhaalgedreven prequel die de franchise terugbrengt naar zijn wortels in het Sicilië van begin 20e eeuw. De game speelt zich af te midden van ruige heuvels, vervagende aristocratische landgoederen en hechte dorpen en verkent de vroegste vorm van de maffia, lang voordat deze in Amerika opkwam. Spelers worden Enzo Favara, een jonge buitenstaander die wordt meegezogen in een wereld die wordt bepaald door vendetta's, aan eer gebonden loyaliteiten en de brutale codes van een opkomende criminele orde.
In plaats van de bruisende Amerikaanse steden van de vorige delen, omarmt The Old Country een landelijke, ouderwetse omgeving met feodale overblijfselen, politieke onrust en afbrokkelende adellijke macht. In plaats van de maffia op haar gestructureerde, winstgedreven hoogtepunt af te beelden, biedt de game een grimmigere blik op haar oorsprong, waarbij de nadruk ligt op traditie, verraad en overleven in plaats van kapitalisme en corruptie.
In een grote verandering voor de serie vervangt Hangar 13 het verkennen van de open wereld door een strak geregisseerd, lineair verhaal, wat zorgt voor een scherper tempo en een diepere emotionele impact. Spelers doorkruisen onderling verbonden omgevingen zoals dorpshubs, plattelandsroutes en versterkte landgoederen, die zijn ontworpen voor immersie in plaats van sandboxvrijheid.
Culturele authenticiteit staat centraal, met Siciliaanse taal, gewoonten, religie en bijgeloof verweven in zowel het verhaal als de gameplay. Historisch detail, filmische presentatie en een focus op identiteit en macht geven de maffiamythos een nieuwe vorm, waardoor Mafia: The Old Country een moderne heruitvinding is van het begin van de georganiseerde misdaad.