Topwinkels
FULL METAL SCHOOLGIRL werpt spelers in een cybernetisch actieavontuur met een hoog tempo dat zich afspeelt in het dystopische Japan van de toekomst. In een wereld die wordt gedomineerd door meedogenloze bedrijfsmacht en eindeloos overwerk, worden de burgers van het land gereduceerd tot bedrijfsknechten die onder controle staan van de megacorporatie Meternal Jobz. Als zwaarbewapend cyborg-schoolmeisje infiltreer je in dit torenhoge bedrijfsfort om het van binnenuit te ontmantelen, verdieping voor verdieping.
De game speelt zich af in een kolossale wolkenkrabber van 100 verdiepingen, waar elk level procedureel wordt gegenereerd om je telkens nieuwe uitdagingen te bieden. Van dodelijke beveiligingssystemen tot meedogenloze golven van "Working Dead", cyborg-werknemers die hun bedrijf fel verdedigen, elke verdieping vereist zorgvuldige strategie, snelle reflexen en inventieve gevechtstechnieken. Het uiteindelijke doel: de top bereiken en de geduchte CEO van het bedrijf uitschakelen.
De gevechten in FULL METAL SCHOOLGIRL zijn snel, vloeiend en wreed. Spelers combineren vuurgevechten met zwaardaanvallen, ontwijken en interacties met de omgeving, waardoor intense gevechten ontstaan die vaardigheid en aanpassingsvermogen vereisen. Een unieke twist is dat de heldendaden van de hoofdpersoon live worden uitgezonden in de spelwereld, waardoor de donaties van de kijkers invloed hebben op de middelen in de game om wapens, pantsers en cybernetische verbeteringen te upgraden.
Aanpassing is een belangrijk onderdeel, met meer dan honderd elementen waarmee je je cyborg-strijder kunt aanpassen. Van wapenuitrustingen tot persoonlijke verbeteringen, spelers kunnen een held maken die bij hun speelstijl past. Elke ontmoeting, upgrade en strategie voelt persoonlijk aan, waardoor de game zeer herspeelbaar is.