Sinds de open bèta is afgelopen, is er veel onrust ontstaan over de grootte van de kaarten in Battlefield 6. Veel spelers zeiden dat de krappe lay-outs tot constante, chaotische vuurgevechten leidden. Nu heeft hoofdproducent David Sirland gereageerd op de kritiek en bevestigd dat de volledige game veel grotere slagvelden zal bevatten dan spelers tijdens het testen hebben ervaren.
In een interview op X (voorheen Twitter) legde Sirland uit dat de kleinere, intensieve maps die in de bèta werden gebruikt opzettelijk waren. Het doel was volgens hem om de "full-octane" gevechten en het snellere tempo van de game te laten zien. Maar hij voegde er snel aan toe dat de kenmerkende uitgestrekte slagvelden van de franchise ook in de uiteindelijke versie aanwezig zijn: "Er zijn grote maps en het tempo wordt overeenkomstig aangepast - je zult het snel genoeg zien."
Snelheid is een factor van de grootte van de map. We hebben deze maps uitgekozen om er zeker van te zijn dat we de full-octane versie van Battlefield op de kop zetten - en iedereen laten zien dat we dat ook aankunnen.
- David Sirland (@tiggr_) 11 augustus 2025
Er zijn grote maps en het tempo wordt dienovereenkomstig aangepast, dat zul je snel genoeg kunnen zien!
Voor fans duidt deze geruststelling op de terugkeer van de klassieke grootschalige oorlogsvoering van Battlefield, compleet met uitgestrekte doelen, voertuiggevechten en meer ruimte voor tactische manoeuvres. Grotere maps zullen naar verwachting zorgen voor een langzamer, meer weloverwogen tempo vergeleken met de intense close-quarters actie van de bèta, waardoor een betere balans ontstaat tussen schermutselingen met infanterie en gevechten met voertuigen.
De spelersgemeenschap blijft verdeeld over de kwestie. Sommigen genoten van de snelle, meedogenloze gevechten in de kleinere maps van de bèta, terwijl anderen vonden dat het te ver afdwaalde naar het arena-shooter-territorium. "Ik vraag niet om kaarten van "Arma"-formaat, schreef een Reddit-gebruiker. Anderen namen een gematigder standpunt in en merkten op dat als de grotere maps goed zijn ontworpen en niet te vol zijn, de afwisseling in het voordeel van de game kan werken.
Met de lancering van Battlefield 6 op 10 oktober 2025 voor pc en next-gen consoles, hoeven fans niet lang te wachten om deze grotere omgevingen in actie te zien. Er gaan ook geruchten dat er een tweede open bètaweekend aan zit te komen, met mogelijk nieuwe modi en maps. Of ze zich meer op de grotere schaal zullen richten of het bij kleinere schermutselingen zullen houden, valt nog te bezien.
De opmerkingen van Sirland geven aan dat DICE een zorgvuldige balans wil vinden tussen de adrenaline-intensiteit van de bèta en de grootschalige, strategische oorlogsvoering die de serie al zo lang kenmerkt. Voor Battlefield-veteranen kan dat het beste van twee werelden betekenen. Als je net zo enthousiast bent als wij om in deze nieuwe FPS-experience te duiken, kun je de beste aanbiedingen voor digitale downloadcodes voor Battlefield 6 bekijken met onze vergelijker.
Beste prijzen voor Battlefield 6