In navolging van Doom en Doom Eternal is Doom: The Dark Ages met groot succes gelanceerd en het is nu al een van de grootste hits van het jaar. Binnen de eerste week brak het spel records, overschreed het de 3 miljoen spelers en veroverde het al snel de community.
Hoewel de spanning hoog is, is Doom: The Dark Ages niet zonder controverse geweest. Voorafgaand aan de release was het spel het middelpunt van scepsis, voornamelijk vanwege de verschuiving van de snelle gameplay van Doom Eternal naar een zwaarder, langzamer en meer bedachtzaam gevechtssysteem. De toevoeging van parry-mechanica en een rustiger tempo leidde tot discussies onder fans, waarbij sommigen zich afvroegen of de veranderingen wel in het belang van de serie waren. Een ander veelgehoord punt van kritiek was dat de game makkelijker aanvoelde dan verwacht.
In een recente livestream van Slayer's Club, die werd gepresenteerd door Game Director Hugo Martin en Senior Community Lead Joshua Boyle, bevestigde Martin dat Doom: The Dark Ages zojuist een stille moeilijkheidsupdate had gekregen, als directe reactie op feedback van spelers en gameplaygegevens die sinds de lancering zijn verzameld.
De stille update werd uitgerold zonder officiële patchnotities of aankondigingen en leidde tot discussie in de community. In een filmpje van Reddit-gebruiker LuizFelipe1906 is te zien dat bepaalde delen van de game nu aanzienlijk moeilijker zijn dan bij de lancering.
Deze onverwachte verandering heeft veel spelers verrast, maar ook degenen die de oorspronkelijke moeilijkheidsgraad een beetje te vergevingsgezind vonden, blij gemaakt.
Kom vanavond om 18.00 uur naar onze Slayers Club Live stream van DOOM: The Dark Ages | Hugo Martin's Game Director Playthrough | Chapter One!
- DOOM (@DOOM) 21 mei 2025
We praten samen over spelontwerp, toekomstige updates, balansaanpassingen en nog veel meer!
HD: https://t.co/wbaEAaiWs0
HD:... pic.twitter.com/9zTzGX41pO
De livestream ging niet alleen over de update, maar liet ook een groeiende trend zien van ontwikkelaars die rechtstreeks contact zoeken met fans. Hugo Martin heeft eerder zijn eigen Nightmare-runs van eerdere Doom-titels gestreamd en fans staan te popelen om meer van dit soort interactieve evenementen in de toekomst. Deze livestreams helpen de kloof tussen ontwikkelaars en de community te dichten en bieden een waardevol platform voor feedback en discussie.
Het is belangrijk om te weten dat Doom: The Dark Ages verschillende moeilijkheidsgraden biedt, zodat spelers hun ervaring kunnen verfijnen. Als je je zorgen maakt over de recente piek in uitdaging, kun je het spel nog steeds aanpassen aan het intensiteitsniveau van je voorkeur.
Wil je meedoen aan de strijd? Gebruik onze prijsvergelijker om de beste deal te vinden voor Doom: The Dark Ages en bereid je voor op een helse rit als geen ander.
Beste prijzen voor DOOM The Dark Ages