De makers van Metaphor: ReFantazio leggen het spel uit

De makers van Metaphor: ReFantazio leggen het spel uit

Metaphor: ReFantazio zou kunnen worden samengevat als een Persona in een high-fantasy setting, maar dat zou deze nieuwe IP van Studio Zero, een dochteronderneming van Atlus die verantwoordelijk is voor games als Catherine, tekort doen. Zes jaar geleden aangekondigd als Project Re Fantasy, was het een lange reis tussen vergetelheid en verwachting totdat het project Metaphor: ReFantazio werd en op de radar kwam van JRPG-liefhebbers, vooral van degenen die van Persona houden.

Een interview met regisseur Katsura Hashino, componist Shoji Meguro en personageontwerper Shigenori Soejima, die werkten aan Persona 3 tot Persona 5, geeft ons meer informatie over Metaphor: ReFantazio, waarin hij laat zien hoe de wereld werkt, het plot, het gevechtssysteem en nog veel meer.

 

 

In de wereld van Metaphor: ReFantazio was magie ooit heel gewoon en een product van de verbeelding van de gebruiker. Naarmate de tijd verstreek, verloren de mensen het contact met natuurlijke magie en waren ze afhankelijk van magische gereedschappen om die magie aan te boren. De hoofdpersonages kunnen echter een ander soort magie gebruiken waarbij ze in wapens veranderen, bekend als Archetypes. Om nieuwe archetypes te ontgrendelen, is het nodig om met anderen om te gaan en deze heroïsche aspecten wakker te maken; met andere woorden, het is de sociale link-versie in het universum van Metaphor: ReFantazio.

Het verhaal van het spel begint met de dood van de huidige koning. Er worden dan verkiezingen gehouden om te bepalen wie de volgende wordt, wat niets meer is dan een populariteitswedstrijd onder iedereen die geïnteresseerd is. Hoewel deze race om het koningschap eerlijk lijkt, zijn er mensen achter de schermen die de deelnemers proberen te manipuleren en de controle die ze hebben proberen te behouden. De hoofdpersoon raakt betrokken bij de verkiezing en moet door het land reizen om steun te zoeken.

Persona was beroemd omdat het een tijdslimiet had voor de acties, gedefinieerd door het einde van elke schoolperiode, en een kerker die het einde van de boog voorstelde. Metaphor: ReFantazio zal een soortgelijke aanpak hebben. De verkiezingen hebben ook een tijdslimiet, dus het is aan de speler om te kiezen wat te doen en te verkennen terwijl hij de steun van de bevolking verzamelt. Hiervoor hebben ze een nieuw gevechtssysteem geïntroduceerd dat vloeiender en naadlozer is.

Het turn-based systeem keert terug. Spelers kunnen echter kiezen voor een real-time actiegevecht als ze het tegen zwakkere vijanden opnemen om de reis soepeler te laten verlopen. Het is een onderscheidende kijk die het klassieke turn-based systeem onaangetast laat, maar een meer eigentijdse dynamiek creëert.

Metaphor: ReFantazio heeft nog geen bevestigde releasedatum, maar staat gepland voor het najaar van 2024. Het spel zal beschikbaar zijn voor PlayStation 4|5, Xbox Series en Windows. Geïnteresseerden kunnen onze prijsvergelijker bekijken voor de goedkoopste deals voor Metaphor: ReFantazio en maak je klaar om in een compleet nieuwe wereld van high fantasy te duiken.

  • Categorieën : Actie , Avontuur
  • Uitgever : Sega
  • Ontwikkelaar : Atlus
  • Modus : Solo
  • Verschijningsdatum : 2024
BG PPC IG EN
Ontvang de beste deals en kortingscodes voor gamers

Abonneer je op onze DLCompare-nieuwsbrief