FSR en DLSS samen? Een droom die eindelijk uitkomt dankzij Ghost of Tsushima

FSR en DLSS samen? Een droom die eindelijk uitkomt dankzij Ghost of Tsushima

AMD's framegeneratie en Nvidia's DLSS eindelijk samen

Nvidia's DLSS upscaling. AMD's frame-generatietechnologie. Op dezelfde GPU op hetzelfde moment. Echt waar? Katten en honden die samenleven! Of gewoon het eerste spel dat deze combinatie mogelijk maakt, namelijk Ghost of Tsushima, oorspronkelijk een Playstation 4-titel en een paar dagen geleden uitgebracht op pc.

Ondanks dat het succes van Playstation voor een groot deel te danken is aan de fantastische selectie exclusieve titels, lijkt Sony zijn houding ten opzichte van exclusiviteit de laatste jaren wat te hebben verzacht. Pc-gamers hebben het erg naar hun zin, met een aantal van de grootste IP's op het gebied van games die hun weg hebben gevonden naar het platform. Naast de enorme populariteit van het spel direct na de pc-release, is Ghost of Tsushima het eerste pc-spel geworden waarin AMD's FSR 3 Frame Generation-technologie kan worden gebruikt naast alternatieve upscaling-oplossingen.

Voorheen kon FSR 3 Frame Generation alleen worden gebruikt naast FSR 3's Super Resolution of Anti-Aliasing (FSR 3 Native) technieken. Nu kan AMD's FSR Frame Generation techniek worden gebruikt naast DLSS, XeSS en andere upscaling of Anti-Aliasing technieken. Officieel zou AMD's loskoppeling van FSR 3 Frame Generation van de Super Resolution-component met FSR 3.1 komen. In het optiesmenu van Ghost of Tsushima staat dat het spel FSR 3.0 gebruikt, wat zou kunnen betekenen dat Nixxes FSR 3 heeft aangepast om deze functie aan hun spel toe te voegen.

 

ghost of tsushima grafische instelling

 

Gebruikers van Intel en oudere Nvidia RTX GPU's zullen het meeste voordeel hebben van deze verandering. In tegenstelling tot de RTX 40-serie van Nvidia - met de GeForce RTX 4060, RTX 4070, RTX 4080 en RTX 4090 - kunnen eigenaren van oudere Nvidia RTX GPU's geen DLSS Frame Generation gebruiken. Dit maakt FSR 3 Frame Generation een groot succes voor gebruikers van RTX 20/30 series GPU's. Dit geldt vooral nu het kan worden gebruikt met DLSS.

We verwachten dat veel toekomstige games FSR 3 Frame Generation zullen ondersteunen naast alternatieve upscalers. Merk op dat AMD's FSR 3.1 update deze functie officieel zal toevoegen aan FSR. Dat betekent dat de meeste toekomstige spellen deze functionaliteit standaard zullen ondersteunen. Dat gezegd hebbende, Ghost of Tsushima is de eerste game die dit toestaat, en dat is geweldig. Als een van deze technische prestaties je boeit, gebruik dan onze prijsvergelijker om Ghost of Tsushima voor de beste prijs te kopen.

  • Officiële website : Ghost of Tsushima
  • Categorieën : Actie , Avontuur
  • Uitgever : Sony Interactive Entertainment
  • Ontwikkelaar : Sucker Punch Productions
  • Modus : Solo
  • Verschijningsdatum : 16 mei 2024
  •     PS4 : 17 juli 2020
  •     PS5 : 20 augustus 2021
Ontvang de beste deals en kortingscodes voor gamers

Abonneer je op onze DLCompare-nieuwsbrief